Mange sender dokumenter til kommunen via e-post. E-post kan være en usikker kanal fordi:
- den kan hackes
- e-poster kan stoppes i spamfilter
- saksbehandleren du sender til kan være borte lenge
- e-posten ikke komme fram av andre årsaker
Vi anbefaler derfor flest mulig å bruke eDialog når de skal sende noe til Nannestad kommune, også når innholdet ikke er unntatt offentlighet.
For å bruke tjenesten, må du logge på/autentisere deg ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID mv)
Når du har logget deg inn, fyller du ut skjemaet og laster opp dokumentet du vil sende oss.
Slik fyller du ut skjemaet:
- Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
- Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne)
- Tittel: Hvilket dokument du sender og gjerne saksnummeret hvis dette er kjent.
- Kommentar: Gi en god beskrivelse av forsendelsen din
- Husk å laste opp relevante vedlegg som må være i PDF-format.
- Klikk på "Send forsendelse" - forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til vårt sak/arkivsystem.
- Du får kvittering med referansenummer på e-post.
Du skal ikke bruke Sikker innsending hvis:
- Nannestad kommune har elektroniske skjemaer til formålet, for eksempel søknad om plass på barnehage, SFO og kulturskole, søknad om forskjellige kulturtilskudd, søknad på stilling etc. Alle skjemaene våre finner du på nettsiden vår.
- Henvendelser som gjelder enkle spørsmål som ikke skal journalføres, da kan du sende e-post til postmottak@nannestad.kommune.no
Publisert: 19.02.2019 14:47:00
Sist endret: 16.11.2022 14:22